Apakah Blog dan Bagaimana Membuat Blog ?


Terdapat ramai orang yang masih tidak faham apa yang blog adalah atau mengapa blog begitu banyak berkembang di alam siber. Saya rasa semua orang-orang patut menerima hak untuk mengetahui apa Blog dan bagaimana boleh Blog diwujudkan bersama-sama dengan beberapa soalan lain yang serupa. Jadi bagi mereka yang hanya mendengar Blog dari rakan-rakan mereka, media atau mana-mana sumber lain, di sini adalah tutorial ilustrasi pendek dan tepat untuk membantu anda mencari jawapan kepada empat soalan penting dalam minda kebanyakan orang.

1.Apakah Blog?

Blog adalah hanyalah Diary Notebook Online. Apa yang kita tulis dalam diari notebook? Barangan kursus yang kita suka dan perkara-perkara yang kita rasa penting untuk dirakam dan dikongsi bersama dengan rakan-rakan kita dan keluarga. A diari notebook boleh berdasarkan mana-mana topik yang anda suka sebagai contoh anda boleh menulis mengenai hobi anda, aktiviti, puisi, lagu, tutorial, haiwan peliharaan, rumah dan keluarga, pemikiran peribadi anda dan lain-lain Orang akan membaca Diary Notebook Online pada setiap hari dan akan meninggalkan anda komen, cadangan atau maklum balas.

Jika anda menulis tentang pengalaman peribadi anda di komputer riba yang terdiri daripada kertas, maka tulisan anda akan mencapai hanya terhad orang di sekeliling anda tetapi dengan diari dalam talian seperti Blog anda bercakap kepada dunia!. Jadi ringkasnya blog adalah laman web peribadi anda di mana anda menulis dan berkongsi perkara-perkara yang anda suka dengan berjuta-juta orang di luar sana yang tidak sabar-sabar untuk membaca apa yang memasak di minda anda!

2.Bagaimana untuk saya mencipta Blog?
Mewujudkan blog adalah benar-benar bebas. Terdapat banyak kualiti perkhidmatan hosting blog yang boleh anda pilih untuk membuat blog tetapi yang terbaik di kalangan mereka adalah Blogger. Saya telah mencipta blog ini dengan Blogger tanpa membayar sesen pun! Ingin tahu bagaimana? Tonton video ini untuk mengetahui bagaimana untuk membuat blog dalam tempoh kurang dari lima minit!
Lihat Sini

3.Apakah adalah kelebihan blogging?
Anda tidak Perlu membayar apa-apa Sebaliknya anda memperolehi dalam $$$!!.  Anda akan perolehi dengan memaparkan iklan-iklan di Blog anda. Orang ramai yang pendapatan dari $ 100 hingga $ 100,000 perbulanan! Saya tidak main-main contoh adalah shoemoney.com dan problogger.net

Tambahan anda akan membuat kawan-kawan baru ditemukan di Blogsphere dan anda mendapatkan rasa hormat di mata beribu-ribu orang. Anda boleh menjadi seorang selebriti Tetapi semua ini memerlukan sedikit kerja keras dan kesabaran. Tiap-tiap kedua pada blog adalah sudah pasti satu pengalaman yang baru! Saya telah belajar Html, CSS, XML dan sedikit JavaScript tanpa mengambil sebarang kelas. Saya mempelajarinya dalam tempoh satu tahun dan masih belajar blogging dan hari ini.

4.Apakah Blogger atau Wordpress?
Ini adalah platform blog utama yang membantu anda membuat Blog percuma. Tetapi jika anda keliru yang mana satu untuk bermula dengan kemudian pergi untuk Blogger. Ia mempunyai banyak ciri-ciri yang wordpress tidak mempunyai dan bahagian yang terbaik adalah bahawa Blogger membolehkan anda untuk menyesuaikan template anda dalam apa jua cara yang anda suka dengan mengedit lembaran gaya CSS! Jadi apa yang anda cari? Mula blog sekarang dan membina kehidupan siber baru. Best of luck!




No comments:

Post a Comment